Liza au Lait

18 april 2007

Van teen naar knie

Met Crocs is het net als met Paul de Leeuw: je bent er voor of je bent er tegen. Ik ben er nog niet uit wat ik van vind. Ik zoek al twee jaar - sinds ik sokken brei - naar schoenen waarin je sokken goed zichtbaar zijn. Crocs en handgebreide sokken zijn een geweldige combi, als je net doet alsof de Crocs zelf leuk en hip zijn en niet lomp en lelijk. Kortom, ik ben weer mijn eigen ambivalente zelf.
Met mijn dochter ben ik alvast aan
het experimenteren geslagen. Ik maakte voor haar mijn eerste paar toe-up sokken, zo opgezet. Ik kreeg vorig jaar een bolletje dat ik helemaal op wilde maken, en dat is gelukt. Ik had nog een krappe meter over.

Ik ben bezig met een leuk ruiltje met haar. Ze had een set houten Brittany sokkennaalden in een Amerikaanse maat in de aanbieding, omdat ze er zelf niet graag mee breit. Ik wil ze wel eens uitproberen. Dus nu is er een leuke envelop op weg naar haar eiland. Judith, ik had er een mooie kaart bij willen doen maar die lag nog op tafel toen ik thuis kwam van het postkantoor. Vandaar dat ik het even zo doe.

10 Comments:

At 19/4/07 09:30, Blogger Judith said...

Ik heb een zwak voor Crocs (ik ben geloof de enige (nog) hier op het eiland) én voor Paul de Leeuw, heb onlangs een paar sokken van hetzelfde garen voor mijn nichtje gebreid, kijk uit naar de envelop en ga nú jouw naalden naar de brievenbus brengen. En dat allemaal in 1 zin, hatsekiedee ;o)

Groeten,
Judith

 
At 20/4/07 00:27, Anonymous Anoniem said...

Kijk, zo worden die crocs helemaal geweldig! Zou ik dan toch...? (je ziet het, ik ben er ook nog niet helemaal over uit...) (geldt overigens ook voor Paul de Leeuw ;-))
Groetjes,
Daniëlle

 
At 20/4/07 19:44, Anonymous Anoniem said...

Ik heb 'nep'crocs om uit te testen ..gewoon bij scapino ...
en ja hoor ineens ook veel meer zicht op mijn handgebreidde sokken !!!
veel vragen naar waar ik die van daan heb (uit mijn eigen breimandje) of ik ook eens voor hen wil breien (sluit maar achteraan de wachtlijst)...
Heb ook sinds deze week doorzichtige Regia's .....

 
At 21/4/07 19:55, Blogger odette said...

Oje ik heb ook met de Crocs in mijn handen gestaan maar heb ze niet gekocht. Durfde niet ;-))
Ben ook een beetje bang dat ze niet lekker lopen.
Maar het is wel de manier om je sokken te showen.

 
At 24/4/07 14:44, Blogger Unknown said...

Mooi!

 
At 24/4/07 16:02, Anonymous Anoniem said...

Ik ben niet zo'n fan van de Crocs, zet mij dus maar bij de groep "helemaal niet" want doen als of ik ze leuk vind lukt bij mij niet ;-), maar de sokken vind ik erg leuk. Leuke kleurtjes!!

 
At 25/4/07 07:20, Blogger Ik brei said...

Ik ben zo blij dat ik weet dat jij het was! Nu vind ik alles leuk aan jou, ook je Crocs.

 
At 25/4/07 09:22, Blogger Marsha said...

Wat prachtig Liza! En ja, inderdaad komen zelfgebreide sokken goed tot hun recht in crocs! Straks maar meteen zelf uittesten - onbewust zal ik wel geweten hebben dat ik de paarse crocs moest kiezen:-)

 
At 6/6/07 15:15, Blogger Rineke said...

nog een manier om je sokken te showen zijn doorzichtige laarzen!

Crocs zijn niet echt mijn stijl, maar Paul de Leeuw in kleine porties vind ik wel leuk. En sokken vanaf de teen breien heb ik nog nooit gedaan, maar ik heb de sokken van de anticraft op het oog ....

 
At 15/4/08 18:08, Blogger Unknown said...

Ze doen het ook vast heel goed in teva's hoor ;-)

 

Een reactie posten

<< Home