Liza au Lait

15 december 2006

Op de pennen

Ajour vraagt wat ik op de pennen heb. Da's altijd een precair vraagje. Er liggen her en der dingen in mijn huis die feitelijk 'op de pennen' staan maar dan wel in de pauzestand. Meestal duren dat soort pauzes errug lang. De honeymoon cami is bijvoorbeeld al sinds afgelopen zomer voor 80% klaar. Ik ben bang dat die 20% niet meer komt. Het is al de tweede keer dat ik van dat garen - GGH MYstik, een glanzende katoen met viscose er door - iets heb gebreid waar ik niet tevreden over ben. Is het garen dan niet geschikt, of heb ik de verkeerde keuzes gemaakt qua patroon? Ik vind het nog steeds een mooi draadje, misschien nog eens een muts of zo van proberen te maken.

Cascading Leaves sokkenVan de kleur klopt niks.

Onder handen breiwerk heb ik wel natuurlijk. De afgelopen week was dat vooral een pa
Pirate Sweaterar sokken, naar het Cascading Leaves patroon van Jean Townsend. Gemaakt van de Megaboots Stretch van mijn magische bol. Een heerlijk garen en een heerlijk patroon, wat resulteert in een paar prachtige sokken voor iemand die daar nog geen idee van heeft. En verder brei ik aan een trui voor zoonlief. Rug en mouwen zijn af, voorpand ook al een stukje onderweg. Hij heeft hem zelf uitgekozen, zijn Pirate Sweater van Zoe Mellor, hoewel ik eerlijk beken dat het geen toeval was dat ik dit boek onder zijn neus hield.