Liza au Lait

19 mei 2006

Breitoerisme

Kamperen in het bos beviel ons goed, een paar weken geleden toen het nog zomer was. Bij thuiskomst bleken we in onze achtertuin - stadstuin in A5 formaat- ook een bos te hebben! Een vers kastanjebos, gegroeid uit de kastanjes die we afgelopen herfst hebben meegebracht uit de tuin van Slot Zuylen. Dit stadsmeisje vindt het leuk, een beetje echte natuur zo dichtbij. Desondanks is het groen na het maken van de foto verwijderd. Ik heb geen idee hoe snel kastanjewortels echt diep gaan, maar dit leek me niet het moment of de plaats om dat uit te vinden. Bovendien leek het me niet onwaarschijnlijk een buur de politie zou tippen vanwege deze plantage.

Toen ik anderhalf jaar geleden met breien begon, had ik niet kunnen denken dat dat zelfs de bestemming van uitjes zou beïnvloeden. We kampeerden niet geheel toevallig in de buurt van Zuid-Laren, waar zich het Ryahuis bevindt. Samen met schoonmama heb ik er een heerlijke midddag doorgebracht. Als enige winkel in Nederland verkopen ze er wol van Marianne Isager, wol in de prachtigste kleuren. Verder mooie spulletjes van Rowan en alle andere gebruikelijke merken. Ik kocht wat bolletjes, toevallig alles in blauwtinten. Elke dag even voelen aan mijn bolletjes Kid Silk Haze, heerlijk! Bolletje glim zit er ook bij, ik ben benieuwd waar ik dat voor ga gebruiken. Ik heb een ideetje (dat ik nog even voor me hou), geïnspireerd op een beroemde trui van B. van SnB Utrecht.


4 Comments:

At 20/5/06 17:49, Anonymous Anoniem said...

Mijn zoon heeft -vroeger op de flat- een jaar of vijf een pot-kastanje gehad. Opgekweekt uit een alreeds ontkiemd exemplaar uit het bos heeft hij het een hele tijd volgehouden binnen, tot hij echt te groot werd. Was wat lastig in de herfst, maar zoonlief was zeer verknocht aan zijn boom.
en Marianne Isager, daar kun je ook heen op brei-retraite heb ik eens gehoord.

 
At 21/5/06 08:47, Blogger Judith said...

Hahaha, ik dacht bij het zien van het kleine fotootje even dat het om een mini-wiet-plantage ging ;o)

 
At 21/5/06 22:03, Anonymous Anoniem said...

je zou in je raamkozijn een rijtje potten met verschillende boompjes kunnen kweken. eik, kastanje, beuk, enzovoort. en dan naar het bos transplanteren wanneer ze te groot worden.

 
At 24/11/06 09:56, Anonymous Anoniem said...

hoi, leuke weblog liza! En 'n goeie tip van deze winkel in laren.

 

Een reactie posten

<< Home