Liza au Lait

15 april 2006

Pedagogisch excuus

Breien en praten gaat niet altijd goed samen. Voor het eerst had ik mijn paarse trui meegenomen dinsdag om er tijdens het bitchen aan verder te werken. Ik schoot niet erg op. Als ik voortgang wil boeken, kan ik beter thuisblijven. Wat ik had gebreid, moest ik weer uithalen omdat ik in de eerste toer een fout had gemaakt. Blèèèrch... Ik heb een $^&*(%!hekel aan tinken, trui is daarom nog steeds niet af. Er moet nu maar eens een eind aan komen. Mijn neiging om nieuwe projecten op te zetten is bijna onbedwingbaar momenteel. Ik ga hierna een mooie omslagdoek breien met Alpaca van Drops Design, een heel zacht garen dat ik hier ontdekte.

Naast het kletsen heb ik nog een goede reden voor het niet vorderende breiwerk aan mijn trui. Sinds een aantal weken komt B. naar onze stitchnbitch avonden. B. is eigenlijk een haker, maar werd door ons aangestoken om te leren breien. Ambitieus als hij is, moest dat direct een sok zijn. Een draagbare sok wel te verstaan, mislukken was geen optie. Drie weken geleden had hij voor het eerst bamboenaaldjes en een bol sokkenwol bij zich. Hij had een beetje geoefend met een proeflapje rechte steken dus hij was er klaar voor. Afgelopen dinsdag was De Sok af! Bij deze geef ik B. een eervolle vermelding.

Ook af is de knikkerzak. Ik geloof dat ik er blijer mee ben dan M. In ieder geval heb ik hem hiermee de herinnering aan een verwassen vaag roze washand bespaard.

3 Comments:

At 17/4/06 19:27, Anonymous Anoniem said...

de paar keer dat ik heb gebreid tijdens de SnB Haarlem avonden moest ik het later altijd weer uithalen! ik houd het maar bij bitchen tegenwooridg of heeeeeeeel eenvoudige breiwerkjes.

 
At 18/4/06 00:15, Anonymous Anoniem said...

Uithalen wat er gebreid is op een SnB-avond.....dat komt bekend voor!

 
At 19/4/06 21:52, Anonymous Anoniem said...

grijns, ik neem ook zo mogelijk een no-brainer mee, en dan vorder ik héél weinig ook nog.
Applaus voor B! je eerste sok, dat is een mijlpaal in het brei-bestaan.

 

Een reactie posten

<< Home