Liza au Lait

01 april 2006

Kikker in je bil

Vandaag is een belangrijke dag in breiland. Wereldwijd waren er breiers aan het wachten op de publicatie van het nieuwe Sixsoxpatroon. Ik ben nog niet zo lang lid van die Knitalong. Ik heb het voorlaatste patroon meegebreid.




Het laatste leek leuk, maar was het niet. Dat lag meer aan mijn garenkeuze dan aan het patroon. Ik geef niet snel op maar na twee pogingen voorvoelde ik dat sok twee er toch niet zou komen. Dus dit:

werd dit:

In het kader van de zoveel te breien in zo weinig tijd gedachte leek mij dat heel verstandig. Ik wil nog wel eens wil proberen iets met kraaltjes te breien, waarbij ik moet aangeven dat dat "iets" geen sokken zullen zijn. Momenteel brei ik weer eens een zelfstreper. Het is Fortissima Socka Colori, met het soort streep geeft dat me niet verveelt. Heel zacht garen, dus deze zijn weer voor mezelf. Zie je dat? Een heuse Arja-hiel!


Maar goed, de nieuwe Zessok is bekend. Ik weet nog niet wat ik ervan vind. Ik neig naar Amerikaanse truttigheid. Dat zou wel goed zijn voor mijn wat wil ik breien verlanglijst. Al weer een verstandige beslissing! Goed voor mijn zelfbeeld die Sixsox....

1 Comments:

At 6/4/06 12:04, Blogger José said...

Als je door alle rose voorbeelden met drukke zelfstrepen heen kijkt, valt het nieuwe patroon heel goed te doen. Een variatie op een wafelsteek, eigenlijk, of een geribde rib, dus ik vind hem niet eens zo erg Amerikaans (zeker als je die rare ribblehiel en - teen vervangt door iets normaals) ;-)

 

Een reactie posten

<< Home