Liza au Lait

01 mei 2006

Zure kleurtjes

M'n eerste experiment met de Jaquard zuurpigmenten is gelukt. Het spul is veel sterker dan de verf waarmee ik tot nu toe gewerkt heb (KoolAid, paaseierenverf, voedselkleurstof). Het is dan ook niet gelukt lichte tinten aan te brengen. Inmiddels heb ik tips gehad van Y. die veel ervaring heeft op het gebied van textielverf. In plaats van direct het poeder in al het benodigde water te gooien, is het handiger eerst een klein beetje verf aan te maken. Dat is makkelijker te doseren. Daarnaast blijk ik ook niet de handigste kleuren te hebben om mee te mengen. Echt heldere tinten krijg je alleen met citroengeel, turqoise en fuchsia. Ik heb sapphire blue en sunshine yellow gebruikt. Het leuke van wolverven is dat het zelden écht mislukt. Het is hooguit iets heel anders dan de bedoeling was.
Deze bol breit leuk op, heb ik al gemerkt. Wat het geworden is, hou ik nog even voor me....

3 Comments:

At 2/5/06 16:31, Anonymous Anoniem said...

ik vind het heel erg mooi, die stevige kleuren. dus als de volgende weer zo uitvalt, verkoop je het maar aan mij :)

 
At 2/5/06 19:15, Blogger Liza au Lait said...

Hoe is het met jouw verfexperiment afgelopen? Krijgen we daar nog resultaten van te zien?

 
At 4/5/06 19:50, Anonymous Anoniem said...

Tis prachtig geworden...ook het uitgebreide resultaat trouwens. Bedankt ervoor, want ja er paste toch echt een babietje in hoor, al 2 keer aangehad vandaag! Past perfect ook, heel goed geschat (is het een ribby wrap van LTK trouwens??).
en idd wolverven kán niet mislukken, hooguit anders zijn dan je verwacht.

 

Een reactie posten

<< Home