Liza au Lait

27 april 2006

Kampeertrui


Mijn trui is af! Voor het eerst rond te lopen in een zelfgebreid kledingstuk (afgezien van sokken), is een bijzondere ervaring. Ik word er heel blij van. Hoewel dat niet meteen het geval was.
Het in elkaar zetten viel mee voor wat betreft de moeilijkheidsgraad. Tegen qua tijd. Bovendien gebeurde waar ik al een poosje bang voor was: mijn trui bleek te groot! Ik hield de moed erin door te bedenken dat ik beter eerst kon blokken en dan passen. Door het water en het uitknijpen werd hij (of is een trui een meisje?) alleen maar groter. Dat bracht mij naar leermoment nummer 1. Ik was in de veronderstelling een resultaatbreier te zijn. Maar toen mijn trui niet bleek te passen, was ik niet eens zo erg teleurgesteld. Conclusie: ik ben een procesbreier.
Nog voor de trui goed en wel droog was, bedacht ik dat ik hem beter in de wasmachine kon mikken in de hoop dat hij daarvan een piepklein beetje zou krimpen. Dat oogde direct al beter. Nog steeds was de trui groter dan ik in mijn hoofd had. Een tijdje geleden ontdekte ik dat C. van mijn stitchnbitchgroep dezelfde trui aan het breien was (Is dat niet gek? Hoeveel truienpatronen bestaan er eigenlijk, en uitgerekend dit patroon breien wij precies tegelijk...). C. gebruikte het garen uit het patroon, toevallig ook in een paarstint. Haar versie was kort en strak.
Verdrietig was ik eigenlijk nog steeds niet. In gedachten had ik de trui al tot kampeertrui bestemd. Ik besloot hem toch aan te trekken naar de Winkel van Sinkel, als bewijs dat ik echt een hele trui heb gebreid. Wonderlijk genoeg was het helemaal geen hobbezak meer, maar een comfortabele, zachte, warme trui! Mooie kleur en het model is eigenlijk ook niet gek. Conclusie 2: het resultaat is altijd anders dan je verwacht. En 3: het eerste gezicht hoeft geen liefde op te wekken.
Ik heb nóg iets geleerd van deze trui. Er stonden een paar fouten in het patroon. De kabel klopte niet en de minderingen voor de raglan op het voorpand stonden zelfs niet genoemd. Toch is het me gelukt er een passend, kloppend kledingstuk van te maken. Conclusie 4: ik kan breien!
Na de plaatjes nog even de specs: patroon komt uit Mode Joli 2, gebruikt garen is Debbie Bliss merino aran in een pruimkleur. Een genot om mee te werken!



5 Comments:

At 30/4/06 17:28, Anonymous Anoniem said...

Mooi is hij geworden. Inderdaad aan de ruime kant, maar hij lijkt op de foto niks te groot.

 
At 1/5/06 10:52, Blogger Annemarie said...

ik vind hem prachtig!
ken het patroon niet, maar ik zou niet zeggen dat er iets niet klopt op de foto. ziet er prima uit... mooie kleur ook.

 
At 2/5/06 16:29, Anonymous Anoniem said...

joh, leuke trui! en wat een volharding, al die rechte steken (ipv stockinette).

 
At 2/5/06 19:14, Blogger Liza au Lait said...

Dank voor de complimenten. Daar kun je er nooit genoeg van krijgen. Nrrdgrrl, het is averechte tricot ;-)

 
At 3/5/06 13:27, Blogger José said...

Ja, je kunt echt breien!
Mooie trui, mooie kleur, op naar de volgende?

 

Een reactie posten

<< Home