Liza au Lait

03 december 2006

Magic

Een tijdje geleden kwam Y. op het idee een nederlandse versie van een magische bol ruil op te zetten. Via lootjes kregen we een slachtoffer toegewezen om iets moois voor te maken. KadootjesIk kreeg mijn bol - rode Megaboots Stretch - een week of twee geleden. In de doos vond ik een enorme reep chocola, die nog niet helemaal op is, wat een ijzersterk staaltje zelfbeheersing. Iets minder beheerst was ik in het afwikkelen van mijn bol. Ik had eigenlijk al breiend willen ontdekken wat er allemaal in zat, maar de nieuwsgierigheid won het. Dat, en het feit dat ik momenteel niet zoveel breitijd heb. Het volgende kadootje was een klosje zilverdraad, met een verwijzing naar Grumperina . Wanten Er volgden nog een zakje kralen, een set ieniemienie handschoenennaaldjes van bamboe, zes paillettenbloemen en het allermooiste: een paar prachtige wanten-zonder-vingers. Geweldig! Ik draag ze elke dag.
Het plezier dat ik aan het uitpakken heb beleefd, is net zo groot als het aan het volgen van het uitpakken van de bol die ik gemaakt heb voor mijn slachtoffer. Ik ben bang dat ik een nieuwe verslaving bij heb: secret swaps!

PS: Inmiddels ben ik de Megaboots natuurlijk toch aan het opbreien. Het worden Cascading Leaves sokken naar een patroon van Jean Townsend. Ik heb het al twee keer eerder gebreid, geen hersens voor nodig dus kan ik er ook even een paar steken aan breien als ik wél even tijd heb.

5 Comments:

At 3/12/06 23:59, Anonymous Anoniem said...

Heel erg leuk wat je gekregen hebt bij je swap!
Ik zie wel dat er onder de swappers enorme verschillen zijn: die een verpakt alles in zijn bol, de ander niet of met meer of minder losse cadeautjes erbij.
En je weet echt niet van wie het afkomstig is? Geen studie van poststempels e.d.?

 
At 5/12/06 18:57, Anonymous Anoniem said...

Leuk! Ik heb ook zoveel plezier gehad van de hele magische bolruil.
De Cascading Leaves is echt een succesnummer hè? Ik heb er twee paar van gebreid en ben nu aan een iets verbouwde versie bezig.

 
At 7/12/06 11:26, Blogger Unknown said...

YEAH! Je bent er weer, in blogland! Leuk.
En je bent flink verwend, mooi spul he, die Meilenweit.

 
At 8/12/06 17:23, Blogger José said...

Ha, goed dat we ook van jou weer wat kunnen lezen en zien!
Mooi, die wanten, die zet ik op mijn lijstje voor 'ooit nog eens te breien'.

 
At 8/12/06 19:55, Blogger Liza au Lait said...

Irma, ik heb geen idee van wie ik mijn bol gekregen heb, hoewel ik het gevoel heb dat ik het zou moeten weten... Natuurlijk heb ik naar het poststempel gekeken, maar daar werd ik niet wijzer van.

 

Een reactie posten

<< Home