Liza au Lait

24 mei 2006

Huwelijksreis hemd

M'n sokken zijn inmiddels op een Waddeneiland gaan wonen. Ze gaan de voeten van Judith warm houden. Vanmiddag bracht de postbode mij Judiths tegenprestatie. Een envelop vol met couponnetjes PUL (stof waartegen aan één kant een coating is aangebracht, waardoor de stof waterdicht wordt). Van PUL maak ik luierbroekjes voor over de katoenen luiers van H. In Nederland kun je er moeilijk aan komen. In winkels is het niet te vinden, er zijn alleen een paar webwinkeltjes met PUL in het assortiment. Van een envelop vol met 3 verschillende printjes PUL word ik daarom heel vrolijk! Binnenkort zal ik nog eens wat schrijven over katoenen luiers en vooral over wollen breisel dat waterdicht blijkt te zijn. Tis net een toverkunstje.

Afgelopen weekend heb ik wat nieuws opgezet: de Honeymoon Cami van Knitty. Vorig jaar was ik hier ook al eens aan begonnen. Na een paar centimeter kwam ik er achter dat Mystik best een lastig garen is, de steken waren erg ongelijk. Nu dus een nieuwe poging, waarbij ik oplet dat ik de draad strak hou. Ik heb elke ochtend een tintelende duim.... Het ziet er nu een stuk beter uit dan de eerste keer. Het garen is heel zacht, eenmaal gebreid is het een genot om aan te voelen. De glans staat mij ook aan. Ik ben alleen bang dat het een maatje te klein aan het worden is.... toch nog even wat meer afvallen dus. Alles om maar niet uit te hoeven halen!

2 Comments:

At 28/5/06 19:07, Blogger Judith said...

Hoi Liza,

Uh, maar 1 envelop aangekomen? Ik heb er toch echt 2 verstuurd... Ooooh, ik hoop niet dat ie verdwenen is bij ome Pos :o(

Groeten,
Judith

 
At 17/9/06 16:01, Anonymous Anoniem said...

waar haal je je pul? Ik ben er ook naar op zoek.
katleen@landschoot.be

 

Een reactie posten

<< Home