Liza au Lait

08 december 2006

Tapestry Clapotis

Oké, Clapotis dus. Ik ben ten slotte een ware rage aan het veroorzaken met mijn Tapestry Clapotis (dat rijmt niet voor niets). Stond al lang op mijn verlanglijst, hoewel ik wat ontmoedigd werd door de verzuchtingen van anderen die aan het beruchte middenstuk waren toegekomen. Bovendien is het origineel gebruikte garen afschuwelijk duur en alternatieven eigenlijk ook. Op een ochtend werd ik wakker met de dringende behoefte Clapotis te breien van Tapestry. Iets dunner dan waar het patroon om vraagt maar wel warm en licht en met een mooi kleurverloop. Gelukkig was het een zaterdagochtend en had ik de tijd om naar de stad te fietsen voor een bezoekje aan Modilaine. Ik heb het patroon een klein beetje aangepast (het rechte stuk nóg wat langer gemaakt) en had uiteindelijk net iets meer dan 5 bollen nodig. Mag ik u voorstellen:

Hij is zo lekker warm en zacht (en op mijn werk is het zo koud).

3 Comments:

At 9/12/06 11:41, Anonymous Anoniem said...

oja, het is allemaal jouw schuld ... hihi, sorry dat we je briljante idee even geleend hebben. de mijne wordt ook prachtig, met ijsblauw enzo. ik ga straks mijn eerste steek laten vallen, ben dus aan het beruchte middenstuk toe.

 
At 9/12/06 23:14, Anonymous Anoniem said...

hé Liza, je bent er weer! Leuk. Tapestry Clapotis is echt prachtig. Hij duikt inderdaad ineens overal op. Ik ga van de week even voelen, hoe zacht.........
Hanneke

 
At 10/12/06 14:24, Blogger Annemarie said...

hoi liza!
gezellig dat je er weer bent...
annemarie

 

Een reactie posten

<< Home