Liza au Lait

10 december 2006

Ik ben nog niet zo gek

Zes vreemde gewoontes of eigenschappen, je zou denken dat iedereen die moeiteloos over zichzelf kan opnoemen. In de praktijk blijkt dat nog niet zo makkelijk te zijn. Ajour daagde me uit, hier is mijn lijstje:

  • Als ik smarties of M&M's eet, sorteer ik ze eerst per kleur, maak er dan groepjes van waarin alle kleuren vertegenwoordigd zijn en eet eerst de incomplete groepjes. Een hele klus dus, reden waarom het door mij niet gewaardeerd wordt als er huisgenoten zijn die zomaar een greep in mijn smarties doen.
  • Ik ben op huwelijksreis geweest naar Lowlands.
  • Volgens mijn WE gaap ik raar: ik stoot het laatste beetje lucht ineens naar buiten aan het einde van mijn gaap. In mijn familie doen we het allemaal zo, en onze kinderen ook allebei, dus eigenlijk is dit een vreemde eigenschap van mijn WE en niet van mij.
  • Thuis drink ik altijd zwarte koffie terwijl ik in een café of restaurant altijd capuccino of koffie verkeerd drink. Ik ontdekte laatst dat mijn mede-SnB'ers in Utrecht in de veronderstelling waren dat mijn blognaam zijn oorsprong heeft in het feit dat ik zo graag melk in mijn koffie drink.
  • Ik plaag graag. Kan het niet laten het gas al op te laten komen voor mijn WE is ingestapt, of het licht uit te doen en net te doen of ik al naar boven ben om hem dan te laten schrikken. Ook dit is een familietrekje, ik heb een oom die zijn kinderen jaren heeft wijsgemaakt dat hij zou veranderen in een krankzinnige gek als hij mosterd zou eten.
  • Ik draaide vroeger altijd aan mijn haar. Echt neurotisch. Is pas overgegaan sinds ik brei, hoewel de lengte van mijn haar van de afgelopen paar jaar er ook iets mee te maken zou kunnen hebben.
Ik geef het stokje door aan Elda en aan Nederlass.

3 Comments:

At 10/12/06 19:50, Blogger Unknown said...

haha, ik vind dat je 6 goeie hebt gevonden! Vooral de smarties/emenems! Ik moest het wel twee keer lezen om het te begrijpen :) En wat staat er op de naalden?

 
At 10/12/06 21:28, Anonymous Anoniem said...

al af, snel hè?
(eigenschap 1 en 4 ;-))

 
At 10/12/06 23:40, Anonymous Anoniem said...

hihi ik ben benieuwd wat de andere vijf vreemde kenmerken zouden zijn van die oom van jou :)

 

Een reactie posten

<< Home