Liza au Lait

06 april 2007

Feeststemming

Voor de tweede keer doe ik mee aan het georganiseerd ruilen van een bol garen vol kadootjes: de magische bol ruil. Voor 15 april krijgen iedereen van een geheime afzender een pakketje. De spanning nam bij mij al wat toe de afgelopen week. Zeker nadat ik in Rotterdam met de SnB breiers mee deed afgelopen dinsdag. Daar waren maar liefst 6 deelnemers aanwezig. Ajour verdacht mij er al van dat ik naar Rotterdam gekomen was om een magische bol te overhandigen. Dat heb ik niet gedaan.

Woensdag stond ik voor mijn kinderen en een vriendinnetje wentelteefjes te bakken, toen de postbode aanbelde. Instant feeststemming toen ik de afzender op de envelop zag staan: magische bol afdeling Amsterdam. Ik vond een kaart met een groet van mijn verwenster en een prachtige bol Jaeger Matchmaker (niet in Nederland verkrijgbaar!) in boswachtergroen. Door het garen heen schemerden allerlei zaken, sommigen herkenbaar, anderen heel geheimzinnig. Het garen riep heel hard: kabels! kabels! kabels! Van één bolletje is het lastig om iets te maken, maar ineens herinnerde ik me de bijna volle streng Tapestry in herfsttinten die ik overhad van Clapotis. Ik hou nog heel even geheim wat het wordt.

Vandaag zag het er zo uit:

Ik ben inmiddels iets wijzer geworden met betrekking tot de inhoud. Het gele hartje op de foto is een rolmaatje, handig voor in mijn brei-etui. Mijn kinderen konden de verleiding niet weerstaan twee vrolijke potloden uit de bol te trekken. Een gripzakje met kralen bleek geen kralen te bevatten maar een set bijzondere stitchmarkers:


Mijn gulle geefster wil ik alvast hartelijk danken. Ik zie door het laatste restje Matchmaker al iets heel lekkers aankomen en ben benieuwd naar de andere dingen die ik net niet kan onderscheiden.

1 Comments:

At 7/4/07 10:40, Blogger Unknown said...

Leuk en mooi! Binaire stitchmarkers: nog nooit van gehoord.. En wat gaan de kabels nou worden?

 

Een reactie posten

<< Home