Liza au Lait

12 april 2007

Piraat in de dierentuin

Zoonlief wilde wel even poseren, in zijn nieuwe trui. Op de achtergrond zie je als je goed kijkt het bavianeneiland in de dierentuin van Amersfoort. We kregen een rondleiding "de dieren naar bed brengen", en kwamen zo ook bij de slaapkamer van olifanten Indra en Warwar. De gids vertelde dat Indra elk moment kon bevallen. Om die reden sliepen zij en haar moeder Warwar apart van de andere olifanten. Ze vertelde ook dat het spannend was, omdat Indra eigenlijk te jong was om al moeder te worden. Waarschijnlijk heb je inmiddels gehoord hoe het afgelopen is. Direct na de geboorte van het kalf werd het gedood door moeder en oma. Dit was te volgen op de webcams die de dierentuin in het nachtverblijf van de olifanten had aangebracht. Gelukkig hadden we hier nog geen weet van op de zonnige dag die we er doorbrachten in maart.

Nog even over de trui: het was een leerzaam proces. Mijn eerste ervaring met intarsia. Ik denk dat ik de onderste toeren van de schedel wel vijf keer gebreid heb, wat een gepiel was dat. Ik ben tevreden over het resultaat, en zoonlief ook. Ik ga er bijpassende sokken bij maken denk ik.