Liza au Lait

15 april 2007

Magie

Hij was zo klaar, Sugar-on-Snow. Vandaag lijkt het een heel vreemd idee om een muts te gaan breien van mijn magische bol. Ik liep op slippers in het Openluchtmuseum Arnhem en vroeg me af hoe lang het zal duren voor het weer tijd is om een wollen muts te dragen.

Leuk museum trouwens, ook op het gebied van textiel. Er is een weverij, die vandaag jammer genoeg gesloten was
. Er waren talloze spinnewielen te zien, en gebreide sokken. En mijn piraat zag een gebreid schilderij - eigenlijk was het geborduurd - waarvoor hij me speciaal kwam halen.

Maar goed, mijn magische bol is geen magische bol meer, maar een leuke muts die precies bij mijn Clapotis past, ook al een patroon van Knitty
. De blaadjes waren erg leuk om te breien, die komen nog wel eens van pas. En de broer die zo van gebreide sokken houdt, kan een paar sokken met dit kabeltje tegemoet zien. Het is ideaal voor sokken omdat het rekbaar blijft.

Op de foto zie je alle kadootjes die ik tegen kwam tijdens het breien:

  • twee potloden
  • een koker vol Droste flikken
  • een rolmaat in de vorm van een hartje
  • een memory-spelletje in miniatuurformaat
  • een breinaaldenmaat
  • een enorme stapel brilpoetsdoekjes
  • een badschuimkrabdingetje
  • de - in magische bollenland inmiddels beroemde - binaire stitchmarkers
En, niet op de foto, een koker met glow-in-the-dark staafjes waar mijn kinderen erg blij mee zijn.

Ik wil de gulle geefster nogmaals hartelijk danken! Ik heb weer heel veel plezier beleefd aan deze magische bollenronde, zowel bij het geven als bij het krijgen. Een volgende keer doe ik zeker weer mee.

5 Comments:

At 16/4/07 09:03, Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke cadeautjes! Geweldig idee om de bol te combineren met Tapestry wol.

 
At 16/4/07 09:38, Blogger Judith said...

Leuk patroon heb je uitgezocht voor je magische bol. Geniaal idee eigenlijk, een muts-col of col-muts. Kom er maar eens op ;o)

2 Vraagjes: Wat is dat blauwe 'dingetje' op de muts?

Hoeveel bollen Tapestry heb jij gebruikt voor je Clapotis? Ik zag het op de Handwerkbeurs in Zwolle liggen en was helemaal in luuuuv. Zo zacht, zo mooi, wauw. Maar omdat ik geen idee had hoeveel ik nodig zou hebben voor een C, heb ik het laten liggen. Oh, soms ben ik zo verstandig (heel soms!).

Doeg,
Judith

 
At 16/4/07 14:39, Anonymous Anoniem said...

Hee !!!
Leuk om je blog gezien te hebben. Ik hou het in de gaten vvor de wanten uit Estland, daaag
Cécile

 
At 17/4/07 11:19, Blogger Liza au Lait said...

Judith, het hangt ervan af of je de sjaal maakt volgens patroon of het model aan wilt passen. Tapestry valt een stuk "smaller" dan het originele garen. Als je echt een omslagdoek wilt maken, moet je hem breder maken dan volgens patroon. Heb ik niet gedaan, ik heb hem alleen wat langer gemaakt zodat de mijne meer een sjaal is dan een omslagdoek. Dat kan prima met 5 bollen. Helaas had ik ook nog een klein stukje van de zesde bol nodig. Gelukkig kwam de rest van die bol bij Sugar-on-Snow goed van pas ;-)

 
At 17/4/07 11:20, Blogger Liza au Lait said...

PS: Dat blauwe dingetje is denk ik bedoeld als boekenlegger, maar zeker weten doe ik het niet ;-)

 

Een reactie posten

<< Home