Liza au Lait

28 april 2007

Medrith

Dit is een prachtig boek. Ik heb het al een hele tijd, blader er vaak doorheen voor inspiratie, maar één van de patronen breien was er nog niet van gekomen. Ik kocht kort geleden een bol sokkenwol met een prachtige zomerkleur, dat vroeg om een mooi ajourpatroon. En hier zijn ze dan, Medrith's Little Lace sokken. Een snel patroon omdat er maar 52 steken zijn, in Lana Grossa cotton stretch (aanrader!).

Ze zijn voor mijn moeder. Die niet bijzonder veel belangstelling heeft voor gebreide sokken. Ik heb haar wel eens een paar aangeboden. Toen zei ze eerst: "nee dank je wel". Daarna: "doe toch maar, ik draag ze wel in mijn hoge laarzen". Die heeft ze dus niet gekregen. Ze zegt ook altijd dat ze te warm zullen zijn. Voor de duidelijkheid: mijn moeder breit zelf niet. En elke breister weet dat je beter gebreide kadootjes voor andere breiers kunt maken dan voor niet-breiers, tenminste, als je er waardering voor wilt hebben. Maar het bleef toch trekken. Ik ga dus nog één poging wagen. Deze kleur past heel goed bij mijn moeder. Ook het patroon zou haar aan moeten spreken. Bovendien zijn ze van wol met katoen erin, waardoor ze niet warm zullen zijn. Als ze morgen niet juichend opspringt een klein beetje enthousiast reageert, hou ik ze lekkur zelluf.

Verder zag ik dat Tijm op haar blog een heleboel bruikbare reacties heeft gekregen op een oproepje voor een patroon voor een nieuw te starten project. Ik wil ook tips. Ik heb Alpaca van Drops liggen, in steenrood, om een omslagdoek van te breien. Ik dacht aan deze, heb er ook een stuk van gebreid en toen besloten dat het patroon me niet lag. Ik moest steeds 4 steken tegelijk afhalen en dat was een f*&$@)HF% k_^gt%@ worsteling. Ik zoek dus een ajourpatroon dat zich leent voor iets dikker garen, voor een driehoekige omslagdoek. Birch heb ik al gemaakt. Wie helpt me verder?

5 Comments:

At 28/4/07 13:19, Blogger Unknown said...

En wat vond ze ervan?
Ik vind ze schattig, sorry kan er geen ander woord voor vinden.
En wat dacht je van de SwallowTail uit Interweave? Staat in het wit (van alpaca) ergens op mijn blog. Moet je wel 5ptog doen, of zoiets, maar daar is een truukje voor.

 
At 28/4/07 13:43, Blogger Breibeest said...

Nou, ik zou dolblij zijn met die supermooie sokken :-) maar ik ben zelf dan ook een breister, natuurlijk!

Misschien een Candle Flame shawl? Het is een zich herhalend motief, dus ziet er vrij eenvoudig uit (niet echt een klassieke omslagdoek), maar het zou wel perfect bij je rode garen passen. Ik ben benieuwd naar de andere suggesties.

 
At 2/5/07 12:32, Anonymous Anoniem said...

een print 'o the wave? van Eunny? Of de snowdrops van Yarnharlot, erg leuk om te breien.

 
At 10/5/07 15:50, Anonymous Anoniem said...

Ik vind ze heel mooi hoor Liza! :-)
Was je moeder er blij mee?

 
At 17/5/08 17:09, Anonymous Anoniem said...

Wat dacht je van de Kiri, het patroon kun je vinden op de site van wolhemel en dat is dan tevens de nederlandse vertaling. Heb hem zelf net gemaakt en het is een fijn patroon. Succes met je beslissing.

 

Een reactie posten

<< Home