Liza au Lait

06 mei 2007

Twee proeflappen

Wat is het toppunt van controlfreakisme? Niet één proeflap breien maar twee, en dan overwegen er nog eentje te doen.
Jullie mogen meekijken: het lapje op de roze naald is gebreid op 2,5mm, de andere op 4,0 (klik voor een vergroting). Ik twijfel. Ik denk dat 3,0 maar ik heb geen lange rondbreinaald in maat. Dus moet ik wachten tot mijn LYS open is. Geduld is een deugd waar ik niet ruim mee bedeeld benk.


Het is trouwens de Candle Flame Shawl die Breibeest suggereerde na
mijn vraag van vorige week. De andere suggesties waren ook bruikbaar, dus het is zelfs nog niet zeker dat dit hem wordt. Ik zou ook met dubbele draad op naalden 4 kunnen werken, hoewel het dan een heel ander soort omslagdoek wordt dan ik ooit in mijn hoofd had.

Nog even bijspijkeren over de Medrith's voor mijn moeder: ze vond ze mooi! Ze heeft me plechtig beloofd dat ze ze gaat dragen. Ik ga het controleren.

Mijn broer (van 16) zag de Sugar-on-Snow muts liggen en zette hem voor de grap op. Blijkt dat de muts die er bij mij schattig en organisch uitziet, bij hem ineens een hoog dude-gehalte te hebben. Vooral met een glimmende zonnebril er onder. Echt vet, om zijn woorden te gebruiken. Ik kon het niet laten: ik heb Sugar-on-Snow gedoneerd aan het coole pubers-fonds. Moet ik voor mezelf maar weer wat nieuws verzinnen voor komende winter.

4 Comments:

At 6/5/07 16:39, Anonymous Anoniem said...

hallo Liza, mooie kleur voor die Candle Flame. Ik ben er ook een aan het breien, op nld 3 1/2, maar dan één met meer ajour, waar ikzelf een teltekening voor heb gemaakt. Leuk patroon vind ik, en niet te moeilijk. Je kunt het begin van mijn sjaal zien op mijn weblog in de log van 11 april. Als je een kopie van mijn diagram zou willen hebben, kan dat best.

 
At 7/5/07 11:18, Blogger Unknown said...

perfect patroon, persoonlijk vind ik de 2,5 het mooist uitkomen.. En wil je een driehoek? Een rechthoekige sjaal in candleflamestijl lijkt me ook erg mooi (om de keuzemogelijkheden nog even op te voeren ;)

 
At 8/5/07 12:40, Anonymous Anoniem said...

is dat niet het leukste compliment wat je kunt krijgen, je broertje die jouw muts opzet en hem eigenlijk niet meer kwijt wil? en och, een nieuwe voor jezelf breien kan geen straf zijn.

 
At 10/5/07 16:04, Blogger 3Kapoentjes said...

Ziet er mooi uit. 2,5 draagt mijn voorkeur weg, op foto dan want ik vind ook steeds dat je een verschil 'voelt'. Toch nog een naaldje 3 proberen?
En wat leuk van je broertje, dat vraagt wel om een dude-foto hoor!

 

Een reactie posten

<< Home